Thursday, April 18, 2013

#5 Review Novel-Novel Siti Rosmizah

Teks: D' Rauna Gallery
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hello pembaca semua....

Kali ini saya nak bercerita tentang novelis kesayangan saya....Siti Rosmizah...bukan apa...tetiba rasa teruja bila sampai kad jemputan untuk ke Majlis Perlancaran Novel Terbaru beliau pada 27 April ini di Grand Ballroom, Sunway Putra Hotel The Mall.....terasa macam tak sabar nak dapatkan novel beliau yang ke-6 ni....tajuk pun masih menjadi teka-teki...sampai macam tu sekali la...dats why debarannya lain macam...hahaha....


Dulu...beliau bekerjasama dengan Buku Prima...ada dua novel ngan Buku prima tapi sekarang ni dah ada syarikat penerbitan sendiri...SR Publication....bukan sahaja terbitkan novel sendiri malah turut menerbitkan novel penulis2 lain.....hebat  kan..

Novel pertama beliau berjudul `Andai Itu Takdirnya' telah menjadi bestseller di seluruh kedai buku...telah diulang cetak berkali-kali....memang novel hit yang mengundang air mata...sedih sangat citer tu. Saya masih ingat lagi...novel ni sy beli masa pesta buku kat usm...bukan beli sebab tahu novel ni best tapi direkomenkan oleh adik yang jaga booth tu....lepas baca jer novel ni..memang tertunggu-tunggulah novel beliau yang seterusnya.....


Novel kedua beliau berjudul `Cinta Kau dan Aku'....novel ni memang best...citer tentang si gadis tomboy yang menjadi driver pada lelaki yang handsome....Novel ni juga dah pun kuar kat TV1...dibintangi oleh Sara Ali dan Fizz Fairus...kat tv tu ok lah tapi best lagi kalau baca versi novel...

Novel ke-3 ialah `Lafazkan Kalimah Cintamu'....novel ni pun best sangat...memang meruntun emosi pembaca...kira boleh tangkap leleh lah...Novel ke-4 pulak pada saya amat istimewa.....`7 hari Mencintaiku' suatu novel yang tebal tapi memang respek lah kat SR sebab menurut beliau, novel ni ditulis dalam masa yang singkat sahaja...kalau tak silap saya dalam masa 3 bulan...(**kalau x silap saya lah...sori eh kalau salah...SR tolong betulkan yer...hehe) Citer dia pun memang best...jodoh datang secara tiba-tiba dan akhirnya jodoh itulah yang sememangnya terbaik buat mereka....


Dan Novel ke-5 lak berjudul `Takdir Itu Milik Aku'.....novel ni ok la...boleh la...hehehe...cane nak komen eh...best tu memang la best tapi macam terlampau naif sangat la si Dian tu...then siksaan Si Zarif Adha tu macam tak berperikemanusiaan la...melampau sangat...dah terlangkau akal fikiran yang waras...hehehehe...pendapat saya ler...;)


Apa-apa pun tetap tak sabar nak dapatkan novel terbaru SR....27 April ni jer...dah x lama dah...hope novel kali ini mampu mengundang air mata....macam AIT or maybe lebih baik dari AIT.....sebab pada saya novel AIT is the best among the best...:)

Anyway, well done to Siti Rosmizah...will see you at Sunway Putra Hotel 27 April ni...InsyaAllah....

~wit♥~


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...